HTML

Satira si umorul

Kdo je to osmák degu ? Norinka, terinka, šmudlík, mláďátka, piškůtek.

Friss topikok

Linkblog

A fekete macska

2007.06.02. 21:06 guga

A fekete macska

Tisztelt XY!

A nevem Zvolenszki Zoltán, 40 éves vagyok, házas és két gyermek apja.
Egy barátom ajánlotta, hogy forduljak Önhöz segítségért.

A probléma, hogy van a szomszédom, a K.J.
Nem is tudom, hogy fogalmazzam meg, milyen kategóriát merít ki az eset, minden esetre én zaklatásként élem meg.
Az egész 2005 nyarán kezdődött egy parkolóhellyel. Akkor költöztünk ide és nem tudva az íratlan szabályokról elfoglaltam a parkolóhelyét. Mivel nem szólt érte így nem tudtam róla s többször is előfordult, amikor munkából megjöttem. Ő meg gondolom magában őrlődött és a felgyülemlett feszültségek odáig vezettek, hogy rákiabált a gyerekeimre, amikor azok felszedték a gyümölcsöt a földről és megették. Telekszomszédok vagyunk és az egyik fájának a lombja benyúlik a telkünkre. Gyerekek meg boldogan szedték fel és falták a lehullott gyümölcsöt.
Én szóvá tettem neki, hogy talán mégsem így kellene hangot adnia az esetnek, ha szükséges megtérítem a kárát.
Csak legyintett mérgesen és bement a házba. Ezt követően már csak az alkalmakat kereste a kirohanásra, volt rá példa, hogy átkutatta az utcára kirakott kukánkat és feljelentett az önkormányzatnál, hogy mi elhullott állatot raktunk a szemetesbe. Persze azt gondosan elfelejtette megjelölni, hogy miféle állatról van szó. Az Ő macskája ejtett el a mi udvarunkban egy egeret és még láttam is, ahogy játszott vele a fűben.
A jegyző kiküldött egy férfit és csak a karomat tártam szét értetlenül, mert ha nem is tehénre, de legalább kutyára számított.
Kerestem a kompromisszumokat K.J-vel szemben de hajthatatlan volt. Egyedül élő, zsörtölődős és mások életét is megnehezíti.
Az első év nyarán, mikor nem voltunk itthon az ablakunk alá állította az automata öntözőjét, amivel a gyepet locsolta. Mire megjöttünk teljesen szétázott az ablakkeret, Ő meg tagadott mindent, mert eltüntette az öntöző berendezést, másnap meg a kert másik végében állította fel.
Igazából nem lenne vele gond, tudom/tudnám kezelni a helyzetet, de lassan az őrületbe kerget azzal, amit csinál.
Eleinte nem figyeltem fel rá, de később nagyon gyanús lett. Azt vettem észre, hogy mikor dolgozni indultam reggel, átszaladt előttem egy fekete macska. Magamban meg is jegyeztem bár babonás nem vagyok. Ez előfordult másnap is, harmadnap is és rendre minden reggel, ahogy mentem a parkoló felé. Kiléptem a kapun, elindultam a járdán és már jött is a macska a  sövény alól és futott át keresztben.
Persze magamban jót nevettem rajta, mulatságosnak tartottam egészen addig, amíg rá nem jöttem, hogy a szomszédom áll az eset mögött.
Egyik reggel a sokadik „fekete macska szaladt át előttem” után megálltam a helynél, ahol kiszaladt és vártam csendben. Egyszer csak meghallottam a szomszédom lélegzetvételét a buxus mögül, ahogy ott lapul.
Akkor jöttem rá, hogy módszeresen kifigyelte mikor indulok dolgozni és fogta a macskáját, lelapult a bokor mögött és ahogy elindultam Ő is indította a macskát. Szegény pára nagyon megkönnyebbült, ahogy átszaladt előttem és visszanyerte a szabadságát.
Úgy tettem, mint ha nem vettem volna észre semmit.
Másnap reggel azonban a másik irányba indultam el és kerültem egy utcát, úgy mentem az autóhoz.
Ez így ment néhány napig, de ráuntam. Gondoltam egészséges a reggeli séta, de minek kerüljek egy fekete macska miatt kilométereket. Bíztam benne, hogy közben felhagyott a próbálkozásaival, de amint elindultam a járdán átfutott előttem a macska. Ideges lettem tőle, nem azért mert hinnék benne, hogy bármi is történhet, nem vagyok babonás, de maga a tudat, ahogy ott lapul a bokor mögött és várja, hogy kilépek a kapun.
Másnap reggel egy félórával korábban indultam el otthonról, majd az után is. Egészen megnyugodtam és már kezdtem is túltenni magam a dolgon, de egyik reggel ismét, ahogy kulcsra zártam a kaput a macska átszaladt előttem.
Nem bírtam tovább és bekiabáltam a kerítésen, hogy tudom mit csinál, azt is tudom, hogy ott van.
Aztán már egy órával korábban indultam, de csak két napig működött. Hiába a korai kelés a macska megint átszaladt előttem. Erre nekiálltam utána futni az utcán és kergetni, beszaladt egy autó alá és onnan fújt rám.
A szomszéd természetesen feljelentett az önkormányzatnál, hogy zaklatom a macskáját. A jegyző napokkal később kiküldte ugyanazt a férfit s miközben próbáltam vázolni a történteket rendesen összebarátkoztunk és megbeszéltünk egy délutáni sörözést.
Ám a helyzet ezzel még nem oldódott meg, ugyan visszatért minden a régi kerékvágásba, a megszokott időben indultam el és a megszokott helyen a macska átszaladt előttem. Megálltam és elkezdtem széthúzni a bokrot, hogy megnézzem a szomszéd ott van e mögötte. Természetesen ott volt és azonnal lefényképezett, hogy én leskelődöm a bokrokon keresztül a telkére és zaklatom Őt. Szintén feljelentett az önkormányzatnál és mellékelte hozzá a fotót is. A jegyző kiküldte a férfit, én behűtöttem a sört és jókat nevettünk a fényképen, amit elhozott magával.
Az udvaron ültünk a kerti asztalnál és természetesen K.J. Ezt is megörökítette ill. továbbította az önkormányzat jegyzőjének egy kis kommentárral, hogy én megvesztegettem a hatóság emberét, az pedig munkaidőben alkoholt fogyaszt.

Tudtak róla az önkormányzatnál, hogy kivel állnak szemben, Ők sem szívlelték, de muszáj volt hivatalból eljárni az alkoholfogyasztás miatt. Így a barátom kapott egy fegyelmit, de dolgozhatott tovább.
Napok, fekete macska, belefásultam és szűnni nem akar.
Amiért leírni kényszerültem az egészet az a tegnapi nap reggele. Kiléptem a kapun és a macska átszaladt előttem. Mentem az autóhoz és végig kattogott az agyam, hogy mit lehetne kitalálni, hogyan lehetne megoldást találni a kialakult helyzetre, hogy elejét vegyem ennek a nem is tudom minek.

Csak a csattanásra eszméltem fel és tértem vissza a jelenbe, nem adtam meg az elsőbbséget, figyelmetlen voltam és összekoccantam egy másik autóval. Szerencsére megúsztuk sérülés nélkül, de alaposan elgondolkodtam, hogy mi értelme ennek az egésznek. Nyilván a fekete macska az oka az egésznek, ehhez már nem kell hit, pontosan tudom és azt is, hogy a szomszédom most elégedetten hátradől a foteljében, összekulcsolja a kezét a hasán és kitalál valami mást, amivel bosszanthat.

Meghirdessem a házat, elköltözzünk másik városba, új munkahely, új iskola, új élet? Vagy egyszerűen csak lőjem le a szomszédomat?
Kérem segítsen rajtam, adjon valami tanácsot, hogy mit lehet tenni ebben a helyzetben.
Próbáltam már vele beszélni, de csak gúnyosan nevet rajtam, meg sem hallgat, megy be a házba. A gyerekek már rendesen félnek tőle és utálják a macskákat.

A történet, akár igaz is lehetne :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://guga.blog.hu/api/trackback/id/tr1091529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása