HTML

Satira si umorul

Kdo je to osmák degu ? Norinka, terinka, šmudlík, mláďátka, piškůtek.

Friss topikok

Linkblog

Bánk, hajómodell Gombócartúrosan, vigyázat, nagyon gugás!

2011.07.07. 07:50 guga

 Bánk, hajómodell Gombócartúrosan, vigyázat, nagyon gugás!

Az előző részek tartalmából:
[Láttál-e már Bánkon hajót?]
[Hajómodell világbajnokság Bánk (az ébredés)]

Arra a kérdésre, hogy milyen egy bánki hajómodell világbajnokság, csak is Gombócartúrosan lehet válaszolni. Volt itt kerek hajómodell, szögletes naszád, hosszú fregatt, rövid csónak, gömbölyű ladik, lapos uszály, tömör vitorlás, lyukas tutaj, csomagolt bárka, meztelen komp, egész cirkáló, megkezdett gálya, édes dereglye, keserű sajka, csöves kajak, mogyorós kenu, tejanyahajó, likőrös lélekvesztő, tavalyi gumicsónak, idei vízi bicikli, és minden olyan hajó, amit csak készítenek a világon. Hja, a gugásat nem mondtam, van nagy kedvenc, egy kínai fazon építette, egy bitang nagy repülőgép hordozó, de olyan részletesen kidolgozva, gondosan kisecsettel tisztogatva, hogy muszáj volt összehaverkodnom vele. Én kínaiul nem beszélek, magyarul meg ő nem. Koreai nyelven tudnék neki mesélni Istenről, meg azt, hogy tyúk gyere ide, és köszönöm a tojást. Maradtunk az angolnál, Sanghai-ból jött, mérnök, a hobbija szorosan kapcsolódik a munkájához, mert egy hajógyárban dolgozik, hajókat tervez.
Mint, ha én itthon nekiállnék miniatűr számítógépeket építeni, biztos volna rá kereslet, csak legyen csendes, meg tudjon mindent, legyen benne sok guga memória, nagy tárhely, de legyen még is inkább kicsi, vagy még kisebb. Hja, volt papírhajó is, olyan, mint a csákó, frankón az a hajtogatott, mert, hogy ilyen úszik a dunán is, oszt a bírók tanakodtak rajta, hogy versenyezhet e. Ez milyen hülyeség, rendesen összeültek megvitatni, meg vakargatták a fejüket, hát nincs ezeknek ennél nagyobb problémájuk?

Persze engedték, a srác is megörült, nem tudom hanyadik helyezett lett, mert magyarul soha sem mondtak semmit, mindig vagy németül, vagy oroszul beszéltek a mikrofonba. Én már fejből tudtam, hogy mit jelent a cváncig, a fünfcig, meg a Crna Gora, mert, hogy onnan is delegáltak egy csapatot. Nem elég, hogy kimondhatatlan a neve, még csak nem is néger, hanem montenegrói. Majdnem megkérdeztem tőle, hogy mond te Negró! Snájdig a séróm?
A fickó engedte, hogy filmezzem, nem jött zavarba, úgy viselkedett, mint egy kézmodell, nagyon szép mozdulat volt, ahogy bemutatta a hajóját. Tele volt rajongással, és egy ilyen gyermekded boldogsággal, hogy mindjárt kiugrik a bőréből, szóval volt min röhögni. Pedig azt hittem egy ilyen hajómodell világbajnokság tök unalmas dolog. Ül a parton csöndben a tömeg, és lélegzetvisszafojtva kapják a szájukat a tenyerük elé, amikor az egyik hajó zátonyra fut. Megfeneklik, vagy léket kap, a bánat tudja, tapintani lehetett a feszültséget. Iszonyúan elkeseredtek, mellettem földhöz vágtak egy sapkát, olyan nyugiba voltam, hogy rendesen megrémültem. Azt hittem valami baj van, és azért szentségel, mert beütötte valamijét, vagy langyos a sör, elfogyott a sajtos tejfölös a Harcsa kocsmában, vagy valami ilyesmi. Erre dehogy, tisztára kikészült, hogy a csapat kedvence, a reménység, amiről azt hitték, hogy sima befutó, az most cserben hagyta őket. Meg sem mozdul, hiába utasítják a távirányítóval, hogy menj, menj, mennyé, mennyémá, indujjááá má meg!!! Nem tudom milyen nyelven beszéltek, talán hollandusul, mert se nem angol, se nem német, és nem is nugát, mint ahogy a kövér gyerek mondaná a Willie Vonkából.

Hja, azt feltétlenül el kell, hogy mondjam, hogy volt ott egy német. A fiammal, aki polgárőrtanonc, és az öreg Valkóval felügyelték a rendet, fel is vihogott, hogy tőle aztán meg lehetne kérdezni, hogy: maga német? Ez az Ötödik elem c. filmben volt. A fickónak pödrött bajsza volt, természetellenesen felfelé pödörve, stájerosan, mint, aki hajnal négykor nekiáll jódlizni a domboldalon másnaposan, a falusiak, meg a frászt kapják tőle, de elnézik neki, mert teljesen hülye, vicces figura, akin mindig lehet nevetni. Muhaha :DDD

Szóval a fickó valami pöttöm hajót hozott, afelett vigyorgott. Nem elég, hogy élethű hajómodellek, meg ilyen kicsik, az övé még kisebb. Német az ilyen? Eddig azt hittem normálisak, meg nagy ország, erre idejön egy kackiás bajszú, tudja, hogy megbámulják, de nem érdekli, ő köszöni szépen marad gyerek, jól elvan, nem zavarja semmi a gyermekded világát. Simán tűri, hogy az emberek összevihognak, amikor meglátják. Tisztára olyan, mint guga. Lehet, hogy osztrák? Melyikben jódliznak? A németeknél nem márka volt? Jó kis márka. Azt milyen jól lehetett váltani. Nahhh, mindegy, arról majd írok máskor, mert a Váci utcáról is lenne mit mesélnem. Abból az időszakból, amikor nyakba akasztható tábláról árultam a külföldieknek a márkás cigiket, ilyen Dunhill különlegességek, meg mentolos Eve, mindenféle Camel, amiket a boltokban nem lehetett még kapni. Uhhh, volt vagy 8 féle Marlboro, már akkor. Hja, és valutáztunk, mert ugye az árat forintban mondtuk, de az soha nem volt náluk. Na mi aztán nem voltunk restek, ha nem akar elmenni pénzt váltani, akkor ennyi meg ennyi, majd mi beváltjuk. Aztán dehogy, eladtuk magyaroknak, mert akkor még csak 50 dollár volt a valutakeret. Erről majd tényleg később, mert hosszabb téma. Nem, mint ha a hajómodell világbajnokságról nem tudnék annyit írni, hisz kereken egy hétig tart. S addig végig itt lesznek Bánkon. Belakják a szállásokat, kifosztják a boltosokat, alig tudtam magamnak megmenteni egy rekesz sört. Mikor mentem le a tópartra nálam volt, mert letettem az árnyékba, a kocsi túl forró volt. Erre megkérdezték tőlem oroszul, hogy ezt nekik hoztam?
Uhhh, teljesen ledermedtem, ezek mindjárt legéppisztolyoznak, ha azt mondom nekik, hogy nyet. Ezek ukránok, biztos kemény csávók, már veszik is elő az AK47-et. Muhaha :DDD

Dehogy, ezek az ukránok úgy viselkedtek, mint a gyerekek, sőt volt is velük egy, aki akkurátusan emelte ki a hordozó dobozból a hajót. Látszott, hogy köze van hozzá, a családja csak elkísérte, úgy csillogott a szemük, mint, ha cukrot bontanának. A gyekőc rajthoz készült, illedelmesen elengedte a versenybírót, aki a stégről jött felfelé. Na asse semmi arc, tipikus német. Van pocak, meg ilyen hajókapitányos egyenruha rajta, mint ha tényleg igazi hajót vezetne, oszt közben egy fagyit nyal. Muris fickó volt, nem is tudom mikor jártam utoljára óvodában, ezek meg tök komolyan veszik az egészet, még, hogy versenybíró.

Hja, ezt nagyon muszáj elmesélnem, végre láttam olyat, amitől nekem is tátva maradt a szám. Vitorlás hajókat vizsgáztattak, a katonai sátor telítve volt ilyen vízre bocsátod, oszt cucc dolgokkal. Kérdeztem a kishölgytől, hogy be lehet menni? Ingatta a fejét, hogy nem, mert ez nagyon szigorú műszaki vizsga. Mondtam neki, hogy tegnap ezt már hallottam egy másik embertől, de végül még is csak beengedett. Ismételten megígértem, hogy a légynek sem fogok ártani, csak a kamerával csippantok egyet. Áhhhzta, hogy milyen arcok voltak ott, tisztára japánok, meg hadarós fajták, akik rizzsel táplálkoznak. Volt ott lengyel, meg román, szlovák, aki bizonygatta egy másik komolyképűnek, hogy én fele részben szlovák vagyok, felében meg magyar, nincs bajom senkivel. Oszt hiába settenkedtem, csak kiszúrtak, s az egyik versenybíró kitessékelt onnan, hogy no, no, nem lehet.

A lényeg, hogy sikerült elhappolnom pár értékes pillanatot, amikor egy kékpólós srácnak azt mondták, hogy finis, kész. A srác teljesen leengedett, hogy átment a műszaki vizsgán a hajó.
Atya ég, mi ez a világ? Idejönnek Bánkra a világ minden tájáról, bebújnak egy katonai sátorba arról értekezni, hogy egy két éven át épített modellhajó átmehet e a vizsgán, és még a gugát is kizavarják. Na ezért költöztem én ebbe a faluba, tudtam, hogy falun lakni mulatságos, de hogy ennyire? Újra gyerek lehetek, muhaha :DDD

Hja, és egy kis kontraszt, mert betévedtük. Azt hittük ezek bulis figurák, s szeretnek tombolni. Csizi kérte, hogy legyen már kempinges videó is, csak néhány kocka, mert teltház van nála, és ilyenkor érdemes. Na lementünk, hót nagy csend, mindenki kukába van, és némán bütyköli a hajóját. Kérdeztem Csizit, hogy nem kell dj? A nagyobbik fiam mondta, hogy szívesen zenélne itt délutánonként, csak úgy halkan, hogy a kempingen kívül ne zavarjon senkit, de ha valakinek kedve támad, akkor lazuljon el rá, és táncoljon.
Erre azt mondja Csizi, hogy most vannak itt a haverjai, megengedte nekik, hogy sátorozzanak nála, de mikor meglátta a nagy hifit, hogy pakolják ki, és távolabbra viszik a két hangfalat, akkor leintette őket, hogy csak óvatosan. Ezek nem szeretik a ricsajt, csendben vannak, arra tombolnak. Szóval tényleg ez van, élnek ezek meg minden, de olyan csendben, hogy észre sem veszed, úgy kell felfigyelni rájuk.

Hja, Bánkon nyílt egy élménypark, eleinte azt hittem gyerekeknek, ilyen felmászós, meg himbálódzós oszlopról oszlopra. Egyelőre még nincs sok vendég, akár a strandon, mert fúj a szél, sok a felhő, és néha esik az eső, mint ha nem akarna nyár lenni már soha. Szóval abba az élményparkba nem gyerekek járnak, hanem felnőtt emberek, és úgy viselkednek, mint egy gyerek. Érdemes őket megnézni, képesek oda felmászni, és szerencsétlenkedni, pedig megbecsült emberek, tök komoly autókkal jöttek, az én gugás Suzukimmal elbújhatok mellettük. Erre kapaszkodnak, meg azt sem tudják hova lépjenek, remeg a deszka a lábuk alatt. Bánkra mindenki azért jár, hogy újra átélje a gyermekkorát, én meg itt élek, minden nap gyerek lehetek. Bánkról röviden írni nehéz feladat, de ezt már tudjátok, aki meg nem, az olvasson utána. www.guga.hu
Napi ezer ember látogatja (egyelőre, de, ahogy melegszik az idő, a létszám is növekszik, mert mindenki szeretné viszontlátni, hogy itt járt Bánkon), ennyien kíváncsiak Bánkra, ahogy guga látja. Ez nem túl nagy szám, és nem karrier, mert 2003-ban gugának 1.3 millió olvasója volt, a webalizer megőrizte a számokat, szép korszak, de arról megint csak máskor, mert volt nyereményjáték, meg open your kolbász, minden nap másik repülő, és minden nap every day. Na, ezt tényleg csak kevesen ismerik, akár a piros hokedlit, ami szintén fogalommá vált.

Tisztelt bíróság! Azt tudom elmondani az utolsó szó jogán, hogy a hajómodell nem egy olcsó hobbi. Ide kell utazni másik országból, szállást foglalni, enni, röhögve sörözni a Harcsában, s gondolom maga a hajó sem olcsó mulatság. Első olvasatban úgy gondolná az ember, hogy ezt nem magyaroknak találták ki. Pedig, amikor bevonultak a magyarok a népviseletbe öltözött asszonnyal az élen, akkor az egész lelátó felállva tapsolt. Mint, ha valami történne, pedig semmi, ők csak bevonultak, megérkeztek, honfoglalás.
Még nekem is végigfutott valami a gerincemen, ahogy láttam a zöld pólókon, hogy Hungary.

Holnap a vitorlások mérkőznek, az látványosabb lesz, mert nagyobbak, jobban lehet követni, amikor filmre veszem, és nem kell rázoomolni, mert bitang hatalmas. De ezt majd látjátok.

Bánkot hallottátok gugáról, Isten veletek, hja és az erő legyen veletek, meg 42. Muhaha :DDD
Ha kedvet kapnátok hozzá, hogy elgyertek Bánkra hétvégén a világbajnokságra, akkor kössétek fel a gatyátokat, mert kemény lesz. Találkozhattok Istennel, úgy érzed magad, mint, ha egy Star Wars-os buliba csöppentél volna, s a végén megtudod, hogy miről szól az élet. Muhaha :DDD

Én már tudom :D

S, akkor most jöjjön a nagyfilm, ez is gugás, premier, vászon meg minden ilyenek :DDD
Előrebocsátom, hogy az írás film nélkül fabatkát sem ér, és vissza.[nézése :D

Szólj hozzá!

Címkék: gugaizmus?

A bejegyzés trackback címe:

https://guga.blog.hu/api/trackback/id/tr913046257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása