HTML

Satira si umorul

Kdo je to osmák degu ? Norinka, terinka, šmudlík, mláďátka, piškůtek.

Friss topikok

Linkblog

Pokoljárás (Emachines)

2010.09.07. 17:05 guga

Pokoljárás (Emachines)

Ülök a harcsa kocsmában, túl az ötödik sörön, a teraszon, ellazulva, bambulva a bánki tóra, kopár szik sarja. Dunavölgyi Karcsival voltunk éppen valami magvas témának a mélyén, mint postagalambok, meg láncos kút a zsíratomkirály rajűbercool. Erre betoppan a hátam mögött a postás Tünde és a férje, hogy sürge, de izibe, engem keresnek, voltak nálam, az asszony mondta, hogy a kocsmában vagyok. Hárítottam, hogy bazmeg este 7 óra van, vagy délután, mert még verőfényes napsütés, de inni szeretnék, butulni, ostobán vigyorogni, nem megyek.
Hagyd itt a laptopot, majd holnap megcsinálom, a tököm se akar ma már Windowst telepíteni.
Nemaddiga, igyál még egy sört, aztán gyere, a férjének is kért egyet, hamar bekapta, XP legyen. Egész nap úton voltak, bérelt sofőr, nincs autójuk, lent vár, hamar, hamar.
Gyereknek szülinapja van, az a laptop még ma kell, nem lehet várni holnapig.

Fel a hegyre gugáékhoz, sofőr kicsit zabos volt, megviselte a hőség, ingerülten vezetett, nem telt időbe, amíg felértünk. Intettem, hogy sürge lesz, magamhoz vettem a bedobozolt laptopot, amivel futottak már két kört. A Tesco-ban vásárolták, papíron az állt, hogy 5 év garancia, amit + 20 küvecsért vásároltak meg, s még előtelepített Windows sem volt rajta, + csak 3 év garancia ahogy a számlán állt. Csak free DOS, ezért mentek vissza a Tesco-ba, ezért volt ingerült a bérelt sofőr. Emiatt kerestek engem, hogy XP-t, de izibe. Guga nekiállt, bontott egy sört, boot, particionálás, sima ügy. D36RK-QDFFD-BTWWY a többit úgy is tudod.
Kis kitérő, hogy miért az XP, de még nem annyira csapongó, mint szokott lenni.
Szóval elém áll egy bizalmasnak induló ügyfél, hogy szerinted érdemes Windows 7-et telepítenem? Intek, hogy OK, mielőtt válaszolnék, légy szíves áruld el, hogy mit csinálsz, miután bekapcsoltad a gépet?
Internetezek, letöltöm a leveleket, zenét hallgatok közben, néha megnézek egy filmet, fényképezőgépről átmásolom a fotókat, de leginkább a google earth.
S mire használod az XP-t? Vagy mire használnád a Windows 7-et?
Kis hatásszünet, gondolkodott…
Igazából semmire.
Akkor meg minek?
Az XP SP3 kiforrott, minden hibát ismerünk, minden kiküszöbölhető, közel sem igényel annyit, mint a Win7. Lecsupaszítható akár egy Linux disztrib kedved szerint. Az operációs rendszert nem használod semmire, akkor meg minek, csak azért, mert újabb?

De vissza az Emachines-hez. 2.1-re izzítottam egy kis punk zenét, megtaláltam a laptop driver lemezét, természetesen semmire sem mentem vele, kezelhetetlen. Az autorun inkább nyomaszt, próbáltam tallózni rajta, de totális útvesztő. Irány az acer.com, semmi, nulla infó. Google-be beírtam, hogy Emachines + a típusa, mindjárt kidobta az emachines.com-ot. Eszembe jutott, hogy ebben az évben már ötödjére esek ugyanebbe a hibába. Csak annyi a melóm, hogy elfelejtem, már ötödjére nem boldogulok az emachines lemezével, és ötször próbáltam elsőre az acer.com-ot. Ötször vitettem vissza az ügyféllel a laptopot, mert gyárilag nem működik rajta a wifi. Nem egy nagy probléma, nem lehet bekapcsolni az lcd panel előtti gombot, nem lehet aktiválni. A touch pad letiltása működik, azonnal világít, ha megnyomod, s már nem is lehet használni. Nemrég két helyen is jártam, ahol ez volt a probléma. Felhívtak, hogy menjek ki mert tönkrement a laptop. Azt sem mondták milyen típus, mi a probléma, csak menjek sürge, mert nagy a baj. Először Diósjenőre mentem ki, szintén Emachines, mutatja, hogy hiába a mutatóujj rajta, nem mozog az egér.
Miután megmutattam a megoldást a homlokához csapott, majd a fizetendő két küvecs a kiszállásért, ismételten nagyot csattant a tenyere a homlokán.
Ez van, ha én tudom hová kell a kalapáccsal ütni, hiába csak egyetlen ütés.
Kalandom az Acer Emachines-el úgy kezdődött, hogy egy kamionos haverom vásárolt egyet, majd elment, bebootolt a kamionba, s három hétig színét sem láttuk. Miután visszajött, eszébe jutott a laptop, amit vásárolt. Guga! Basszál már fel rá egy XP-t, meg toljál az arcába filmeket, hogy legyen mit nézni, amíg úton vagyok. A becstelen brigantikat már unom, a ponyvaregényt is láttam már ezerszer, neked biztos vannak jó filmjeid.
Utolsó mozzanatként telepíteném rá a wifit, de hiába megy fel a driver, nem talál hálózatot.
Másik laptop simán, egy szuszra netezik, ez meg megvan kukulva. Addig dióztam, amíg ki nem sütöttem a nagyi receptje alapján, hogy valószínűleg gyárilag nincs bekötve az antenna.
Mondtam neki, hogy szívesen megcsinálnám, pár perces meló, de ha megbontom a hátulját, ugrik a garancia. Csavarok festékkel megjelölve, de a szervizben amúgy is belekötnek minden szarba. Nemrég egy ügyfelem beadta az Acer laptopot javításra, vinyóról ugrottak a céges adatok, és sűrű vállvonogatás, nem tulajdonosi hozzáállás, nem ügyfél valagának fehérre nyalása, hanem inkább elküldése anyjába. Minimálbérért mi a faszt csinálna? Örül, hogy van munkahelye, igaz, hogy nem szereti, meg a munkaidő felét a fészbukon tölti vihogva, hogy ez mekkora köcsög, de ha meló van, akkor illik felháborodni.
Szóval a kamionos srác gépe 4 hétig pihent a szervizben mire visszakapta, de legalább lett rajta wifi, pedig csak pár perces meló lett volna, elvesztünk a bürokrácia malomkerekei közt. Ahogy a postás Tündivel is.

Hiába a menő punk zene, a wifi nem jött be, be sem lehetett kapcsolni, sem a drivert telepíteni, letöltöttem az emachines.com-ról a friss drivert, de maradt ismeretlen eszköz.
A nejem átcígölt Suzukival postás Tündiékhez, és mondtam nekik, hogy ma már eléggé szétcsaptam magam, wifi nincs, holnap visszatérünk rá. A gép addig is kábelről használható. Még megkínáltak egy sörrel, amit nem fogadtam el, mondván, hogy a kívánt hatást már elértem, s maradt még otthon. Hazaérve ismét punk zene, s diózás, hogy mi lehet?
Eddig az Acer Emachines wifi-t telepíteni lehetett, de nem volt jel, antenna hiba. Garanciális időn belül, sőt négy esetben három napon belül, s azonnali csere.
Ebben az esteben ismeretlen eszközként funkcionált, és bekapcsolni sem lehetett.
Másnap bezsuppoltam őket a Suzukiba, guga drive, és irány vissza a Tesco.

A vevőszolgálatnál tanácstalanok voltak, hívtak valakit, akinek elmagyaráztam a kialakult helyzetet, elég hosszasan vázolva, szélesen gesztikulálva, s még bedobtam azt is a latba, hogy 12 éve számtech vonalon utazom, szervizes vagyok. Meghatottam, s úgy festett, hogy megértő irányunkban, viszont a döntés nem az ő kezében volt.
Hívtak az osztályról egy műszaki kollégát, aki sietve jött, be is mondták, hogy várják a vevőszolgálatnál. Úgy álltunk ott a postás Tünde, a férje, a lánya, és én, mint az ázott verebek 3 napon belül. Csak abban bíztunk, hogy vagy adnak egy működőképes készüléket, vagy visszaadják a pénzt. A műszaki kolléga indigókék köpennyel sebtiben megjelent, s lefitymálóan megjegyezte, miután bekapcsolta a laptopot, hogy: hmmmm XP, s elfintorodott.
Nem szóltam rá semmit, sőt, némán a háttérbe húzódva vártam, nem akartam tolakodni, hogy én már megjártam a hadak útját, kérdezzen bármit.
Majd tanácstalan lett, hogy ő ezzel nem tud mit kezdeni, telefonált egyet. Telefonon közölték vele, hogy vegye át garanciába, mert nem lehet kideríteni a hiba pontos okát, hisz a Tesco-ban nincs wifi, hogyan lehetne bizonyítani, hogy nem veszi a jelet?

Na ekkor léptem a képbe határozottan, hogy rém egyszerű, van rajta egy gomb. Wifi ON, wifi off. Ha sikerül ezen a ponton túllépned, akkor nyilván kiírja a jobb sarokban, hogy nem talált hálózatot. Na de eddig is képtelen eljutni az Emachines, a wifi egyáltalán nem működik rajta, hibás, gyárilag kakukk.
Jó, jó, hátrált megadóan, hívja a csoportvezetőt, mert ő nem kompetens.
Aztán jött egy furcsán szőke hölgy, aki prominensnek vallotta magát, meg derékban széles, és farmer, amiből kivillant a citromsárga tangájának a széle, és élénken pörgött, akár a nyelve. Igyekezett helyre tenni a dolgokat, hogy márpedig se másik készülék, se pénz vissza, átveszik garanciába. Megint csak nekem kellett képbe kerülnöm, és ugyanolyan udvariasan a képébe vigyorognom, ahogy ő kezelt bennünket elutasítóan a vigyor mögé bújva.
Elkezdtem neki a sztorit az elejétől, hogy a géppel minden oké, de a wifi gyárilag nem megy, ezért vagyunk itt, mert a kislány wifiről szeretne netezni.
Erre kifakadt, hogy már rengeteg laptopot eladtak, de még nem volt soha probléma.
Mondom magamban ez biztos hülye, melyik részét nem értette?
Nem azért vagyunk itt, mert hibátlan, hanem azért, mert nem működik! Magamban már üvöltöttem, de kívül még mindig egy higgadt, s határozott, mosolygós, ám de a céljaiért tűzön-vízen át ember benyomását keltettem.
A hölgy kifulladt az „eddig még nem volt semmi probléma” érvelésnél, és rám ijesztett, hogy most azonnal hívja az osztályvezetőt. Bánja a faszom, tőlem anyádat is hívhatod, adhat szülői igazolást.

Osztályvezető villogó szemekkel viharzott a vevőszolgálat közepébe, és sürgetőleg kérdezte, hogy mi is a probléma? Hagytam, hogy először a váráslónak essen neki (postás Tünde), de nem boldogultak, s miután kezdte úgy érezni, hogy nyerő pozicióba került, ezeket a marhákat mindjárt leszereli, hogy minek ez a felhajtás kis semmiségért, akkor jöttem ismét a képbe.
Halkan, de eléggé hatásosan megkérdeztem, hogy: elnézést, maga az az ember, aki itt döntés pozícióban van? Mert ha nem, akkor nem fárasztanám magam azzal, hogy huszadjára is előadom részletesen, hogy mi a problémám, majd lelép, hogy hív valakit, vagy telefonál. Szóval ha abban a helyzetben van, hogy tud döntést hozni, s számunkra az kedvező, akkor belefogok, de ha van olyan felettese, akinek szívesen átpasszolna, akkor kérem tegye meg ezt a szívességet nekem, ugyanis ez nem mesedélután.
A fickó értette, hogy miről beszélek, kicsit elszürkült, aztán intett, hogy hallgatom.
Vázoltam neki ismét a helyzetet, nem hagytam ki egyetlen részletet sem, arra is kitértem, hogy ez a wifi probléma nem az első eset ebben az évben, ez a munkám, nem a levegőbe beszélek. Vagy adjanak egy olyan készüléket, amiben a wifi hibátlan, vagy fizessék vissza a pénzt. Nem ő volt a legfelső ember, elment félre a pultok közé telefonálni, s közben sűrűn felénk pillázott, eléggé zavarban volt.
Azzal jött vissza, hogy átveszi 3 napon belüli bevizsgálásra, s ha megállapítják a minőségbeli hibát, akkor kicserélik, vagy ha kérjük, akkor visszafizetik a pénzt.
Nem! Sőt, NEM!
Itt és most, vagy kicseréli a laptopot egy hibátlan készülékre, vagy visszafizetik a pénzt! Tőlem hívhatja a biztonságiakat, vagy a rendőrséget, vagy a katolikus egyházat, bánja a faszom, de addig innen el nem megyünk, amíg valamelyiket meg nem kapjuk!
Nekem is villant a szemem, untam már tényleg, hogy lépcsőfokonként kell bejárnunk a Tesco hierachiát. Fickó megint félrehúzódott a pultok közé telefonálni, de már úgy, hogy nem is lehetett látni.
Majd visszajött, és szólt az XP-t lefitymáló műszakis kollégának, hogy hozzon egy másik Emachines-t a raktárból.
Az indigókék megindult, s hamarosan megjelent egy bontatlan dobozzal, rajta műanyag pánt, hogy ez az utolsó + ami a pulton van kint bemutató darab.
Mondtam neki, hogy egyszerűsítsük le a dolgot, bontsa ki, dugja be a 220-ba, az akku sem kell bele, s utána kapcsolja be a wifit. Ha ég, visszajelez a led, már itt sem vagyunk.
Megtörtént, de nem jártak sikerrel, a led nem világított, a hiba ugyanaz volt.
Indigókék zavartan, tanácstalanul hallgatott, én soroztam, adtam az osztályvezetőnek is, hogy tulajdonképpen nem is szívesen ácsorognánk itt tovább, kérjük a pénzt.
Mondta, hogy ez nem olyan egyszerű, utasították, hogy ha nem fogadjuk el a cserekészüléket, akkor vegyük át a vásároltat bevizsgálásra, amíg a hiba pontos oka ki nem derül, pénzt nem fizethetnek vissza.
A hangomat kicsit megemelve közöltem vele, hogy nem érdekel, hogy mire utasították, elállunk a vásárlás szándékától, a készülék nem felel meg az elvárásainknak, függetlenül attól, hogy hibás, vagy nem. Ezt még akkor is megtehetnénk, ha teljesen hibátlan lenne, de jelen esetben nem azért vagyunk itt. Vissza a pénzt!
Kicsit összezavarodott, hogy nem tágítottam, s türelmet kért, hogy elmegy telefonálni. Megint a pultok között kötött ki, majd diadalittasan jött vissza, hogy: mivel megváltoztattuk a szoftverkörnyezetet, így a készüléket nem veheti át, csak ha visszaállítom az eredeti állapotot.
Tipikus geci magatartás, semmi tulajdonosi, a vásárló fenekét fehérre kinyalni, hogy legközelebb is nálunk kössön ki.

Mondtam neki, hogy OK, kérünk egy órát. Suzukiba be, guga drive, emlékeztem rá, hogy néhány driver lemezemen van free dos, ha ez kell nektek, akkor megkapjátok. 25km oda-vissza, postás Tündiék addig berakták a húst a fagyasztóba, amit vásároltak, meg gondolom az idegre ittak egy kávét, a férje egy sört, elszívtak egy cigit is mire megvoltam. Ledurrantottam a partíciós táblát, vissza a DOS, és hajrá.
Nagy lelki nyugalommal vittük, hogy biztos átnézik, de legalább visszaadják a pénzt.
Túrót, megvetően lerakták a földre a dobozt, bele sem néztek, akár két tégla is lehetett volna benne, vagy hibás, régi laptop, amiből van itthon néhány.
Ezért drive-oltam 50 kilométert.
Legombolták a pénzt, nem is akárhogy, eléggé kibaszás szaga volt, mert az összes ezer forintost leszámolták, amit találtak a vevőszolgálaton, kb. 80 ezer forintot, a többit is csak kényszerűségből gombolták nagyobb címletekben.
S kéjesen, mosolygósan, kérdőn néztek a postás Tündére, hogy ugye nem baj?

Másnap izomban, iramban irány a nagyker, lett belőle HP 615, kicsivel nagyobb teljesítmény, saját kézben tartva a szálakat, vevő fenekét maximálisan fehérre aplikálva. Ezt követően hálálkodás, sörrel kínálás, hogy nem is tudtuk volna, mi lett volna nélküled, ha nem vagy ott. S valóban, ha mezei user megy vissza a géppel, simán helyrerakják, és átveszik bevizsgálásra.
Majd megállapítják, hogy tényleg rossz a wifi.
Nekem nem volt pokoljárás, de a postás Tündiék őszültek menetközben néhány évet.
Én már láttam olyat, amikor vitték vissza a félmilliós plazmatévét, hogy hibás, és ugyanezt a kört próbálták eljátszani az ügyfelemmel, hogy hagyja itt, majd mi megoldjuk, bevizsgáljuk, stb.

Csak ott nem kellett közbelépnem, aki megteheti, hogy félmilliós plazmát vesz, az ki tud állni az érdekeiért. Pulykavörösen izzott, hogy most azonnal ideadod a pénzemet, különben az életben nem találsz magadnak munkahelyet, úgy elintézlek! S örülj neki, hogy nem indítok ellenetek kártérítési pert a kiesett munkaidőért, benzin, és telefonköltség, mert ha nagyon szeretnétek belemenni, akkor az anyád tangáját is elperlem tőletek.
Ilyen emberek tényleg vannak, külön apparátusa van a bírósági perlekedésre, dehogy fárassza magát oda, elég csak felbasznia magát, s felhív valakit, hogy intézd már el nekem, mert ezek azt hiszik, hogy…

A HP 615-öt leszállítottam, igen XP, mert bírná a Windows7-et, de minek? Nem az operációs rendszert használja a gyerek, hanem a netet, meg mesefilmeket néz. Driver lemezen ugyan nincs XP-s driver, de a netről letölthető.
Agyő.
Bontok egy sört 

Szólj hozzá!

Címkék: gugaizmus?

A bejegyzés trackback címe:

https://guga.blog.hu/api/trackback/id/tr962278187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása